צפו • ההלוייה בצפת: שירת נ נח ונוסח הפתקה

    דוד קליגר 6 Comment on צפו • ההלוייה בצפת: שירת נ נח ונוסח הפתקה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצפת נפטר בערב ל"ג בעומר תשע"ה יעקב בן יהודה. יעקב היה מילדי ר' שלמה קרליבך ז"ל וזכה להתקרב לרבינו הקדוש ולרבי ישראל בער אודעסר ומה שעבר עליו בחייו הקצרים לא ידעו רבים. חבריו ליוו אותו למנוחות תוך כדי שירת נוסח הפתקה ונ נח נחמ נחמן מאומן.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      מסכן הנפטר
      גם במסעו האחרון בעולם הזה צריך להשמיע את המשפט האוילי והחסר כל תוכן הזה פשוט מזעזע
      ועוד יותר מסכן זה הזקן הסנילי שהמציא את הפתק הקדוש
      חה חה חה

    2. 5

      הוא אחרי הכל לא היה כזה דפוק, פשוט הצליחו לעבוד עליו.
      בדיוק דיברתי אתמול עם מישהו שזוכר את הרב יואל אשכנזי, הוא זה שכתב את הפתקה והטמין הגמרא של החברותא שלו, הבנתי שהוא היה הכוכב של טבריה והוא כתב את הפתק.

    3. 4

      יש בראש העין צדיק תמני בן 114 במוצאי ל"ג בעומר הוא ביקש שיוליכו אותו לבית מדרש של חסידי ברסלב , היה מואר כולו, ניגש לאחד החסידים שלמד שם חצות, ואמר לו: מי ששימח עם תלמידי רבי נחמן ברחובות , ינצל.

    4. 3

      ב"ה תודה על פירסום הסרט שלקחת ממני – מהערוץ נ נח שיש לי על היוטוב. היית יכול לסמן את זה, כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה – נ נח – לעולם. כל שכן כאשר נותנים ממש את שלו. וכיון שבודאי כוונתכם לשם שמים לפרסם שיר הגאולה שהוא שם רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן אשאיר את זה ככה. נ נח נחמ נחמן מאומן.

    5. 2

      "עַל-כָּל-פָּנִים מִי שֶׁמְּקַבֵּל – מְקַבֵּל; מִי שֶׁלֹּא רוֹצֶה לְקַבֵּל – לֹא יְקַבֵּל. לֹא מַכְרִיחִים. אֲנִי מָצָאתִי אֶת זֶה בְּנִסִּים כָּאֵלֶּה, בְּהַשְׁגָּחָה פְּרָטִית, וְרָאִיתִי מַה שֶּׁרָאִיתִי. בָּרוּךְ הַשֵּׁם אֲנִי נִצַּלְתִּי מֵהַפִּרְסוּם וְהַכָּבוֹד, לֹא נִכְנַס בִּי אֵיזֶה הִתְפָּאֲרוּת, אֵיזֶה גַּדְלוּת, אֲנִי הָיִיתִי שָׁפֵל בְּתַכְלִית הַשִּׁפְלוּת, זֶה רַק רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ, הוּא יָכוֹל לַעֲשׂוֹת שִׁפְלוּת כָּזֶה. רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ מְנַקֶּה אוֹתָנוּ מִכָּל מִינֵי גַּאֲוָה, מִכָּל מִינֵי תַּאֲווֹת, וְהוּא יְתַקֵּן אוֹתָנוּ, יְתַקֵּן כָּל הָעוֹלָם. כָּכָה הוּא אָמַר. אֲהָהּ! רַבִּי כָּזֶה, רַבִּי כָּזֶה…

      אֲנִי יוֹדֵעַ, אַתָּה לֹא יוֹדֵעַ, אֲבָל אֲנִי יוֹדֵעַ הָאֱמֶת שֶׁחַס-וְשָׁלוֹם אֲנִי לֹא חָשׁוּד לְשַׁקֵּר, מַה יִּהְיֶה לִי מִזֶּה? חַס-וְשָׁלוֹם אֵין מַה לַּחֲשֹׁב עַל זֶה. אֲנִי לֹא אַגִּיד דָּבָר שֶׁאֵינוֹ, שֶׁקֶר אֲנִי שׂוֹנֵא וְלֹא יָכוֹל לִסְבֹּל הָרֵיחַ שֶׁלּוֹ. לֹא הִמְצֵאתִי מִלִּבִּי וּמֹחִי הַפִּתְקָא, לֹא חָשַׁבְתִּי עַל זֶה, זֶה הָיָה מֵאֵת הַשֵּׁם מִן הַשָּׁמַיִם.

      הַפֶּתֶק אֱמֶת כְּמוֹ שֶׁהַתּוֹרָה אֱמֶת, כְּמוֹ שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אֱמֶת! אֱמֶת רַק אֱמֶת! בְּלִי שׁוּם שֶׁקֶר! אָסוּר לְזַלְזֵל בָּזֶה. לְהַאֲמִין, לֹא לְזַלְזֵל, לְהַאֲמִין!
      כֻּלָּם, כָּל הָעוֹלָם רְחוֹקִים מִזֶּה. אֲנִי לֹא אַסְכִּים לְזַלְזֵל בָּזֶה. לְהִזָּהֵר לְזַלְזֵל בָּזֶה. הָעוֹלָם מְזַלְזְלִים בָּזֶה, הֵם לֹא רוֹצִים לְקַבֵּל. יַגִּיעַ הַזְּמַן שֶׁכֻּלָּם יִרְאוּ הָאֱמֶת. צְרִיכִים אֱמוּנָה בֶּאֱמֶת." (רבי ישראל בער אודסר זצ"ל)

      לֹא מַכְרִיחִים… נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מֵאוּמַן

    6. 1

      ברסלבים משועממים שלא מצאו לומר בזמן ההלוויה דברים שיגרמו לעילוי נשמת הנפטר חוץ מהמשפט הריקני הזה!!!!!!!!!!!!!!